شماره

مهارت نگارگری کداستاندارد  38-5/1.-ف.ه

ساعت نظری

ساعت عملی

بارم تئوری

بارم عملی

 

 

 

1

توانایی رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در حین انجام کار

2

10

1

5/1

 

 

 

  2

توانایی شناخت ابزار و مواد موردنیاز نگارگری

8

12

1

75/1

 

 

 

 

   3

 توانایی بوم سازی و رنگ کردن کاغذ و مقوا با رنگهای گیاهی و ساخت کاغذ ابر وباد

10

20

25/1

3

 

 

 

 

  4

توانایی طراحی از طبیعت بیجان

 

10

70

25/1

10

 

 

 

  5

توانایی طراحی از طبیعت زنده

 

8

85

1

5/8

 

 

 

 

توانایی طراحی از انسان

 

8

90

1

9

 

 

 

   7

توانایی انجام ترکیب بندی و کمپوزیسس

ون در مکاتب مختلف نگارگری ایران

6

70

1

7

 

 

 

  9

توانایی طراحی و ترکیب نقوش سنتی (تذهیب)و نقوش حیوانی (تشعیر) و هندسه نقوش و طرحهای گره چینی

6

55

1

5/5

 

 

 

10

توانایی ساخت  انجام   قلم گیری در نگارگری(فیگور- طرحهای گیاهی- حیوانی و .....) با توجه به مکاتب نگارگری

6

85

1

5/8

 

 

 

11

توانایی ساخت رنگهای سنتی (اصلی و ترکیبی) مورد استفاده در نقاشی ایرانی و رنگ گذاری اثر

10

55

25/1

5/5

 

 

 

12

توانایی اجرای تکنیک ساخت و ساز (پرداز)در اجرای فیگور و نقوش گیاهیو جانوری

4

54

5/3

5/5

 

 

 

13

توانایی آهار و مهره کردن نشاسته زدن و استفاده از (طلا) طلا اندازی و جدول کشی

4

40

25/3

4

 

 

 

14

توانایی مثنی برداری و مستند سازی از آثار اساتید در مکاتب مختلف نگارگری

6

45

1

5/4

 

 

 

 

 

 

 

 

15

توانایی حفظ و نگهداری ابزار آن و رنگهای مصرفی در نگارگری

2

4

25/.

75/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۳۸٧/۱٠/٢۸ساعت ٦:٥٠ ‎ب.ظ توسط firoozfard farkhonde نظرات ()
تگ ها:

 

استفاده از گل و بوته در بین نقاشان  ایرانی  بسیار رواج دارد. در نگاره های مکاتب مختلف استفاده از طبیعت رواج داشت . 
تنوع بوته ها و گلها در نقاشی ایرانی بسیار زیاد و از دو جنبه دارای اهمیت یکی شکل چیدن برگها در کنار هم و منظم و دیگری محل قرار گیری آن در نگاره است.
برگهای به کار رفته در نگاره ها عمدتاٌ برگ چنار، سپیدار،  شمعدانی  است که پهن کشیده می شدند و برگهای زنبق و لاله که بلند و کشیده بودند.
۱۳۸٧/۱٠/٢۸ساعت ٦:٠٠ ‎ب.ظ توسط firoozfard farkhonde نظرات ()
تگ ها:

 

  1 – موضوع اصلی مبانی هنرهای تجسمی چیست؟

الف) ساختن آثار هنرهای تجسمی
ب) فهمیدن آثار هنرهای تجسمی
ج) ساختن و فهمیدن آثار هنرهای تجسمی
د) برقراری ارتباط با هنرهای تجسمی
 

 

  2 – کدام گزینه می تواند اطلاعات کامل تر و با ارزش تری از دنیای قدم را در اختیار بشر امروز قراردهد؟

 

۱۳۸٧/۱٠/٢٤ساعت ۱٢:٤٢ ‎ق.ظ توسط firoozfard farkhonde نظرات ()
تگ ها:
  • تدوین فعالیت سالانه گروه اموزشی
  •  تماس با مدیران هنرستانها جهت تجهیزات هنرستانها وخریدن مواد مصرفی کارگاه نگارگری و خرید کتب نگارگری جهت استفاده هنرجویان از آثار اساتید گذشته.
  • تکمیل اطلاعات و مشخصات هنر آموزان رشته نگارگری(روز – دروس مورد تدریس- نام هنرستانها)
  •  پیگیری و مراجعه به صنایع دستی جهت  گرفتن مدر س رایگان نگارگری برای درس کارورزی در هنرستانهای هنر استان گلستان
  • ارتباط با سرگروه استان تهران برای تبادل نظر  استانداردها همچنین تقاضای ارسال آنان جزوه نقوش فرنگی برای استاندارد نقوش فرنگی
  •  تماس با گروه هنر دفتر کاردانش وزرات آموزش برای ارسال استاندارهای   نقاشی ایرانی- طراحی پوستر- صفحه آرایی  جهت بررسی این استاندارد و کاربردی بودن آن در رشته هنر
  •  تماس با دانشگاه علمی و کاربردی استان وحضور در جلسه معاون آموزشی دانشگاه جهت توجیه ادامه تحصیل رشته نگارگری و همچنین بررسی امکانات و تجهزات کارگاهی  در دانشگاه گرگان
  • تکمیل فرم پیشنهادی بازدید هنرستانها
  • تهیه ارائه طرح درس نقوش هندسه و طراحی نقوش ختایی و اسلیمی و ارسال آن به هنرستانها
  • ارائه پیشنهادی بودجه بندی استاندارها
  • لیست معرفی کتابهای کمک آموزشی و ارسال آن به هنرستانها
  • راهنمای جهت بازدید از موزه ها و ارسال آن به هنرستانها
  • بازدید از هنرستان 22بهمن گرگان
  • برگزاری گردهمایی آموزشی12/9/87(تهیه فرم دعوتنامه- هماهنگی با گروه فنی و حرفه ای هنر-  تماس و هماهنگی وعقد قرارداد با خانم قربییان جهت آموزش طرح درس در روز گردهمایی- تهیه بروشور نگارگری  -...)
  • مراجعه حضوری با مسئول آموزشی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت گرفتن نمایشگاه نگارگری تالار فخرالدین اسعد گرگانی بصورت رایگان و فروش آثار هنرچویان در اسفند ماه 87
  • ارسال جزوه نقوش فرنگی  به دفتر وزرات کاردنش
۱۳۸٧/۱٠/٢٠ساعت ٧:۱٤ ‎ق.ظ توسط firoozfard farkhonde نظرات ()
تگ ها: